راهنمای خرید جارو رباتیک

بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

راهنمای خرید جارو رباتیک : ۷ ویژگی که باید بدانید
مطمئن نیستید که کدام جاروبرقی رباتیک برای شما مناسب است؟ شما تنها نیستید! جاروبرقی های روباتی امروزی فقط
جمع کننده گرد و غبار به صورت خودکار نیستند. آنها همکار پیشرفته و پر توان در مبارزه با کثیفی هستند. از جار وکشی تا تی کشی و خالی کردن خودکار، شستشوی پد ها به صورت خودکار را انجام میدهند ، بنابراین انتخاب‌ها گسترده و متنوع هستند و باعث سردرگمی می شوید. چگونه جارو برقی مناسب را انتخاب می کنید؟ نگران نباشید ما همراه شما
هستیم. ما ۱۰ ویژگی ضروری را در مورد جارو رباتیک را گردآوری کرده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که تصمیمی آگاهانه می‌گیرید. بیایید شروع کنیم!

جاروهای رباتیک به چه دلیل اینقدر محبوب خانواده ها شده اند؟ پاسخ در مزایای بی نظیر آنها نسبت به جاروبرقی های سنتی نهفته است. اولا، آنها راحتی بی نظیری را ارائه می دهند. تصور کنید وقتی بیرون هستید یا حتی در خواب هستید، وسیله‌ای دارید که خانه‌تان را تمیز می‌کند و دیگر برای رسیدن به آن گوشه‌های مشکل، لازم نیست ماشین سنگینی را
به اطراف بکشید یا خم شوید. جارو‌های رباتیک طوری طراحی شده‌اند که به طور مرتب فضا را بدون هیچ نقطه از دست رفته تمیز می‌کنند، بدون اینکه شما انگشتی را بلند کنید. علاوه بر این، آنها در زمان به طور باورنکردنی صرفه جویی میکنند. به‌جای صرف ساعت‌ها با جاروبرقی، می‌توانید به این دستگاه‌های هوشمند برای انجام کارها به نحو

۱۰ ویژگی که قبل از خرید ربات جاروبرقی باید بدانید

ما ده ویژگی خاص را که در هنگام خرید جارو رباتیک برای خانه خود باید به آنها توجه کنید، گرد هم آوردیم.

  1. فناوری مسیریابی و تشخیص موانع

اولین ویژگی که باید در نظر گرفته شود، فناوری ناوبری است، زیرا تعیین می کند که یک جارو رباتیک چقدر راحت در خانه شما حرکت می کند. سه نوع اصلی ناوبری وجود دارد: مبتنی بر LiDAR، که از لیزر برای اسکن و نقشه‌برداری اتاق‌ها استفاده می‌کند و دقت و کارایی بالایی را تضمین می‌کند. در مرحله بعد، سیستم‌های مبتنی بر دوربین از دوربین‌های نوری داخلی برای تشکیل یک نقشه بصری استفاده می‌کنند، اما ممکن است در نور کم مشکل داشته باشند. از سوی دیگر، جاروبرقی‌های مبتنی بر حسگر از رویکرد «برخورد و حرکت» برای شناسایی موانع استفاده می‌کنند، اما می‌توانند مناطقی را که دسترسی به آن‌ها سخت است از دست بدهند و قابلیت‌های نقشه‌برداری دقیق دو مورد دیگر را ندارند. همچنین لازم به ذکر است که سنسورهای تشخیص ارتفاع در اکثر مدل ها یک ویژگی استاندارد هستند و از جارو رباتیک شما در برابر افتادن از پله ها و لبه های دیگر محافظت می کند.

بنابراین ناوبری کارآمد تمیز کردن کامل را تضمین می کند و از آسیب رساندن ربات به وسایلی مانند مبل یا دیوار جلوگیری می کند.  که بهترین نوع آن اسکن لیرزی با بکارگیری تکنولوژی  LiDAR است.

  1. تنظیمات تمیزکاری

مدل هایی که از مسیریابی اسکن لیزری و تکنولوژی لیدار استفاده می کنند این قابلیت را به کاربر میدهند که بتوانند نقشه منزل خود را در اپلیکیشن ببینند و همچنین امکان تعریف اتاق “room”  و محدوده “zone” را دارند. این قابلیت را میتوان مهم ترین نقطه قوت جارو های رباتیک دانست زیرا به کاربر این قابلیت را میدهد که تنها محدوده مورد نظرش را با تنظیمات تمیزکاری مورد نظر خودش تمیز کند، و نیازی به آن نیست جارو رباتیک تمام منزل را تمییز کند. با این قابلیت ربات موجب می شود که  قسمت های پر تردد را چندین بار در روز تمیز شود و قسمت های کم تردد هفته ای یک بار تمیز شود. همچنین هم اکنون بیشتر جارو های رباتیک قابلیت تعریف دیوار مجازی، محدوده ممنوعه تی کشی و جارو کشی  برای جلوگیری از ورود جارو رباتیک به محدوده های مورد نظر را دارند.

  1. ویژگی های هوشمند

به لطف پیشرفت‌های فناوری، جاروبرقی‌های هوشمند با ویژگی‌هایی مانند کنترل برنامه، فرمان‌های صوتی و زمان‌بندی هوشمندتر می‌شوند. متاسفانه در کشور ما استفاده از فرمان صوتی امکان پذیر نمیباشد، اما به راحتی اپلیکیشن همه مدل های جارو های رباتیک شیائومی قابل نصب و استفاده است. که با نصب این اپلیکیشن بر روی گوشی تان شما میتوانید از بیرون منزل براحتی فرمان بدهید و یا برنامه زمانی تمیزکاری براحتی در اپلیکیشن مقدور است.

  1. قدرت مکش

قدرت مکش مهم ترین شاخصه برای انتخاب جاروهای رباتیک است که با پاسکال  Pascals (PA) اندازه گیری می شود، هرچه پاسکال بالاتر باشد ، کثیفی بیشتری  می تواند جمع کند. انواع مختلف کفپوش نیاز به سطح مکش متغیر دارد. کف و کاشی های سخت به طور معمول در مقایسه با فرش های مخمل خوابیده به مکش کمتری احتیاج دارند. آخرین مد ل از جاروهای رباتیک شیائومی تا ۸۰۰۰ پاسکال مکش دارند. حتما در نظر داشته باشید که جاروی رباتیک شما مکش بیشتر از ۴۰۰۰ پاسکال داشته باشد، زیرا با توجه به فرهنگ ما کف بسیاری از منازل ترکیبی از فرش، موکت، سنگ، سرامیک و پارکت است؛ کیفیت تمیزکاری  جارو های رباتیک با مکش های بالای ۴۰۰۰ پاسکال با توجه نوع کف منزل بسیار بالا خواهد بود.

  1. تی کشی 

تقریبا تمامی مدلهای موجود در بازار قابلیت تی کشی را دارند، خوشبختانه مدل های جدید جاروهای رباتیک برای تی کشی مجهز به موتور هستند، برخی از مدلها به صورت دورانی با دو پد نانو، و برخی به صورت ویبره با یک پد نانو؛ تی کشی را انجام میدهند. مهم ترین نکته که باید در انتخاب جارو رباتیک در نظر داشته باشید آن است که جارو رباتیک شما مجهز به سنسور تشخیص فرش التراسونیک باشد و همچنین پد تی کشی بالا رونده داشته باشد، این سنسور به ربات این قابلیت را میدهد که بر روی فرش شما تی کشی را متوقف کند و پد تی کشی را بالا ببرد و همزمان مکش جارو را بیشتر کند. با انتخاب جارو با سنسور تشخیص فرش و تی کشی بالا رونده شما میتوانید مطمئن باشید که این جارو به هیچ عنوان فرش شما را خیس نخواهد کرد.

  1. عمر باتری

جاروهای رباتی به لطف طراحی بی سیم خود می توانند فضاهای وسیعی را پوشش دهند و اینکه چقدر می توانند پیش بروند به عمر باتری آنها بستگی دارد. به طور معمول، بیشتر جاروهای رباتیک می توانند بیش از یک ساعت قبل از نیاز به شارژ مجدد کار کنند. با این حال، کسانی که خانه‌های بزرگ‌تری دارند، باید مدل‌هایی با مدت زمان طولانی‌تر باتری را در اولویت قرار دهند تا از شارژ مجدد در اواسط

تمیزکاری جلوگیری کنند. برای استفاده حداکثری از باتری جارو رباتیک خود، به طور منظم نرم افزار آن را به روز کنید، برس ها و حسگرهای آن را تمیز کنید و از شارژ بیش از حد خودداری کنید.

  1. ابعاد منزل

در هنگام خرید حتما به اینکه جارو رباتیک مورد نظرتان چه ابعادی را پوشش میدهد توجه نمایید، چون بسیاری از مدلهای پایین توانایی اسکن نقشه محیط های بزرگتر از  محدوده تعریف شده را ندارند و همچنین باتری آنها قابلیت تمیزکاری منزل شما را با یک شارژ کامل ندارد. با توجه به امکان سیو نقشه های بیشتر از یک عدد، مدلهای جدید میتوانند بیشتر از محدوده تعیین شده را تمیز کنند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.